Grymt pass igår!

Ed unghästar är det väldigt mycket varierande i resultatet, ridpass till ridpass. Det är något jag inte kommer sticka under stolen med, jag tror att det är viktigt att man visar hur det faktiskt är med unghästar och att man inte ger en falsk bild av att allt går perfekt hela tiden. För så är det verkligen inte. I förrgår var Yade jätte duktig med stödet i bettet, istället så var hon trotsig och tappade frammåtbjudningen, ett steg framåt med stödet i bettet, några steg bakåt med frammåtbjudningen. Igår var det lite tvärt om, jag tänkte inte lika mycket på att hon var tvungen att ta stödet i bettet, utan tänkte på frammåtbjudningen och att hon skulle lyssna för mina hjälper, sakta av när jag ber henne, gå framåt när jag ber henne, svänga efter mina hjälper. Hon var jätte duktig, man ser att det går framåt. Det går upp och ner, så är det.

Med unghästar går det upp och ner, så är det. Det tycker jag att man ska tänka på innan man köper en unghäst. Med all ridning så krävs det blod, svett och tårar. Med unghästar är det ännu mer så. 10 gånger mer svett, 10 gånger mer tårar, och ev (hoppas inte) 10 gånger mer blod. Det vet jag och det har visats sig, det är tuffare. Men tänk om ett år, hur mycket bättre allt kommer gå och hur mycket hon kommer att ha utvecklats.


OBS skulle ha publicerats igår, men. Pga krångel med internet så fungerade inte det då

Kram Caroline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0