Feminist?

Är man feminist för att man tycker att tjejer inte ska bli stampade på? För att man tycker att kvinnor och män som utför samma arbete ska få samma lön. För att man tycker att pappor också ska vara hemma med barnen? Ja kanske, men bara för att man har dessa åsikter betyder det inte att man är en tjej som inte rakar benen eller sig under armarna. För det är så vissa verkar reagera om man nu skulle säga att man är feminist.

Om en feminist är en person som tycker att män och kvinnor ska ha lika rättigheter, japp då är jag väl en feminist. Jag tycker att vi ska ha lika hög lön för samma arbete, jag tycker inte att vi ska acceptera att bli kallad hora eller slampa. Det är inte okej, vissa grejer som jag får höra gör mig så sjukt jävla arg, jag hör tjejer som blir utsatta för så mycket skit bara för att nån tycker att vi tjejer är mindre värda. Ni killar som tycker så, säg det till din mamma som med smärta födde dig, men vet du vad. Hon tycker att du är värd smärtan hon utsattes för, men om du säger till henne "jag tycker att kvinnor är mindre värda än män" då hoppas jag att hon skäller ut dig ordentligt. För sånt här gör mig så sjukt förbannad. Jag kommer aldrig någonsin låta någon kalla mig slampa eller hora. När jag får barn kommer jag lära dem att alla människor är lika värda, oavsett sexuell läggning, kön, etnicitet eller vad det nu kan vara. Vi alla är människor och borde älska varandra mer, för något som gör mig förbannad är att se när folk inte blir accepterade för att dem råkar vara den dem är, guess what, den personen är 1000 gånger finare för att den personen vågar vara sig själv, än du som klagar på den personen.

Nu fick ni höra på lite upprörda åsikter av en något arg Caroline såhär på kvällskvisten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0