Träning vart går gränsen?

Nu tänkte jag skriva ett inlägg som faktiskt inte har något med hästar alls att göra utan om träning. Fysisk träning och allt hets om "drömkroppen". Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte fallit dit vill nå drömkroppen, den som det finns tusen instagramkonton om, som ska motivera oss att kämpa för att nå dit. Och jag följer säkert 10-20 av dem här kontona, för jag som många andra vill ha drömkroppen. Men innan man ger sig in i träningsvärden tycker jag att man ska veta vart gränsen går och se till att du själv har kontrollen och inte överdrivet din träning.

Jag känner flera personer som fått någon typ av ätstörning. Vissa kanske just alla dessa instagramkonton och hets kring drömkroppen ligger bakom. Jag tycker att det är viktigt att förstå att drömkroppen är ett näst intill omöjligt ideal...det lite det ideal går ut på att vara näst intill omöjliga att nå. Så det jag vill säga till mina läsare innan jag börjar berätta om min träning och mina mål så vill jag säga åt er att vara försiktiga. Jag har sett hur ätstörningar är och man vill inte hamna där det kan jag lova. Så ha rimliga mål och ät om ni tränar och ät om ni inte tränar. Ät nyttigt men också det ni tycker är gott.

Min träning nu då, jag vill träna för att bli mer "Fit" som idag är det nya "smala". Men framför allt vill jag träna för att kunna nå mina mål inom ridningen, orka mer, få en bättre sits osv. Sen att man får en snyggare kropp på köpet, Järna för mig. Jag har nu under sommarlovet sett det här lite som min chans att bli mer vältränad och kommer därför att börja träna en hel del och tänka på vad jag äter mer. Detta kommer jag kanske till en del även visa i bloggen. Men jag tänker också göra det klart för mig och er att jag inte håller på med några dieter som ska göra mig smal på fyra veckor eller liknande. Nej jag kommer äta mat som är nyttig, undvika godsaker och mat med mycket socker. Jag kommer att äta mat och sen lägga till träning för att jag ska orka mer och sen kroppen jag får kommer förmodligen på köpet, sen om det inte blir någon större yttre förändring utan att jag "endast" blir starkare och friskare så är jag nöjd med det.
Nu ska ni få lite bilder på "idealet" och så vill jag att ni tänker efter hur många som ser ut så och sen om ni tror att dem egentligen är 100% hälsosamma. Ni får gärna kommentera vad ni tror och tycker om ämnet

Kram Caroline


Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Superfin och mysig header!

2013-06-26 @ 12:02:47
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0