Ryttareliten! - öppnar upp ögonen

Nu har två avsnitt av serien visas och det gör det för mig mer och mer tydligt att pengar verkligen har en stor del av den här sporten. Vi ser hu Charlotte har en pappa som köper dyra fina hästar till henne, och hur mycket pengar hästarna är värda. Att hästar är dyrt det vet jag redan, att dem hästarna på den nivån kostar flera miljoner är heller ingen nyhet, men jag tycker att det är så tråkigt med ridsporten, att man måste ha pengar för att lyckas, eller att man har rätt kontakter och hittar folk som vill sponsra en.




Jag skulle gärna tävla på den nivån som ryttarelitens ryttare är på, och jag har ganska länge förstått att ha pengar är viktigt!

Och jag har gjort val i livet där efter, kag hade kunnat gå ett ridgymnasium, men insåg rätt snabbt att det är alldeles för lite pengar för att ha råd med egen häst om man blir till exempelt hästskötare. Istället planerar jag att gå lite andra vägen, jag valde ekonomi programmet med hopp om att kunna starta framgångsrika företag och därefter köpa fina hästar. Och ryttareliten och ryttareliten: stallet gör det ganska tydligt för mig att det nog är rätt väg att gå. Jag kämpar såklart på så gott jag kan med ridningen på vägen och ser att hästar är något jag kommer hålla på pch brinna för i hela livet, men jag inser ganska snabbt att det är rätt omöjligt att lyckas utan ett stort kapital bakom sig.

Vad tycker ni om programmet och sporten?
Kram Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0