Självkänsla

Nu tänkte jag skriva ett inlägg som förmodligen kommer glida iväg på lite olika spår, men det jag tänkte skriva om är alltså självkänsla och lite liknande grejer, sen är risken stor att det glider iväg en aning och att en del andra grejer hittar in under här inlägget också.

Självkänsla är någonting som påverkar en människa jätte mycket, det har jag själv märkt av. Ens självkänsla går upp och ner men jag hoppas att alla strävar efter att älska sig själva och tycka att man duger precis som man är, sen om man vill bli bättre på något betyder inte att man vill förbättra sig själv eller hur? Man vill förbättra en kunskapa och egenskap hos sig själv, och förhoppningsvis så älskade man sig själv redan innan man blev bättre på någonting.

Tror man borde tänka såhär, det går inte att imponera på alla, men man ska göra sig själv nöjd.

Har man en bra självkänsla så klarar man av det mesta i livet är min åsikt/teori eller vad man vill kalla det. Om man älskar sig själv så är det lättare för andra att älska en, brukar man säga. Om man har en bra självkänsla så är man gladare och nöjdare med livet. Någon som inte älskar sig själv kan inte glädjas åt livet är min åsikt. Jag har inget magiskt recept på hur man får en bra självkänsla, och helt ärligt så har jag inte den bästa självkänslan heller, men den är bättre och blir bättre och bättre hela tiden.

Alla borde älska sig själva, ni är fina precis som ni är.

Kram Caroline


Kommentarer
Postat av: Lydia

Fin blogg! Just nu har vi veckans blogg och det skulle vara jätteroligt om du ville vara med :)
http://teeamjump.horseworld.se/?p=2070#comments

2014-01-14 @ 11:19:20
URL: http://teeamjump.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0