Gårdagens ridpass - Yades perspektiv

Matte Jennifer gjorde iordning mig medan matte Caroline gjorde iordning Shadow. Sen gick vi ut till ridhuset, då ledde matte Jennifer fram mig medan Caroline ledde Shadow som bara skulle gå lite, sen när jag och Jennifer gått varv efter varv efter varv som va sååå tråkigt så kom äntligen matte Caroline och jennifers pappa Hasse ut till ridhuset och hjälpte matte Jennifer att sätta fast inspänningarna och sätta longerlinan rätt. Och då tyckte hag att dem va långsamma så jag försökte gå, men då sa dem gång på gång åt mig att vara stilla. sååå tråkigt. 

Jag har lärt mig att stå stilla tillräckligt länge för att en bild skall hinnas ta också.

När matte Jennifer longerade mig var jag pigg och glad och började gallopera några gånger fast jag egentligen skulle trava. Jag fick beröm av en ny tjej i stallet också, hon sa att jag va jätte fin. Då blev både jag och mina mattar jätte stolta. När matte Jennifer longerat klart kom matte Caroline och skulle rida. I början var jag väldigt pigg och ville mest tävla mot den andra hästen i ridhuset och springa fortast. Det tyckte inte matte, hon ville att jag skulle vara lugnare och fokusera på arbetet istället. Så hon började göra massa skrittövergångar, vilket jag tyckte var så tråkigt så jag försökte strunta i hennes proande och förhållningar i tygeln, men matte är envis och tydlig och ger sig inte förens jag lyssnar rätt. Så det var väl bara att lugn ner sig och lyssna då..efter ett tag insåg jag att jag va tvungen att lugna ner mig även i traven och gjorde då som matte ville. Sänkte mig fran till bättre och tog stöd i bettet som jag inte brukar göra när jag är för pigg. Så då blev matte jätte glad och nöjd med mig. När jag hade varit duktig ett tag avslutade matte ridpasset och då fick jag massa klappar på halsen och pussar på mulen.

Här fick jag klappar på halsen efter passet.

-Yade 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0