Känner mig kritiserad och granskad!

Någontning jag har jätte problem med är att jag väldigt väldigt ofta känner mig granskad och kritiserad, detta gäller framförallt inom ridningen, jag har haft vääääldigt svårt att rida inför andra speciellt på andras hästar, och om ägaren till hästen är med...shit då blir jag nervös. 

Jag känner mig ofta väldigt utstirrad och dömd, är det någon som kommer tycka att jag rider dåligt, är det någon som tycker att jag sitter dåligt? Rider fel på deras häst? Jag kommer ihåg när vi provred en storhäst, första storhästen vi provade, vi hade åkt flera timmar och jag tyckte det var väldigt jobbigt att rida på en okänd häst när någon främmande människa står och tittar på och ger kommentarer och tips. Det är ju bara för att vara snäll, men väldigt jobbigt tycker jag.


Idag var ett sånt tillfälle där en stark känsla av kritik väcktes, oron att inte duga till, det var faktiskt inte i en sån situvation jag beskrev ovan utan något jag råkade se på internet.

Jag tycker att det är jätte jobbigt och skäms faktiskt lite över en egenskap jag har eller vad man skall kalla det, men ibland i vissa situvationer har jag väldigt svårt att glädjas åt att det går bra för andra. Oftast är jag väldigt duktig på det och framförallt utåt, men inne i mig blir jag så arg och besviken på mig själv att glädjen för nån annans framgång snabbt byts ut mot att jag blir arg och besviken på mig själv.


Jag borde tänka lite mer såhär, men det är någonting jag har väldigt väldigt svårt med, tyvärr!

Kram Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0