Gårdagens ridpass!

Jennifer var sjuk så jag fick rida två hästar :)

Först red jag vito som hade vilat ett par dagar då han vaccinerats, han var pigg och rätt spänd i början, hoppade till några gånger under passet och så. Men jag red mycket trav i lättridning och försökte få honom att sänka sig och gå i en låg form med stöd i bettet. Vilket jag tycker att jag lyckades med i slutet av passet, även fast det var riktigt jobbigt tyckte han.

Så jag är jätte nöjd med vito!

Sen var det Shadows tur! Tänkte rida barbacka och efter jag lett fram så satt jag upp. Jag hände direkt att han var väldigt pigg och frammåt när jag travade fram. Efter ett tag skulle jag fatta gallop, trodde jag...det blev någon form av rodeshow så fort jag försökte fatta gallop med bocksprång efter bocksprång, vilket inte är helt lätt ATG sitta på barbacka, men jag lyckades. Efter ett tag insåg jag dock att det var bättre att hämta sadeln, för säkerhetsskull. Hahaha inte ofta man behöver hämta sadel på en 26 åring för att dem bockar så mycket. 


OBS! Jag rider INTE i rollkur, utan försökte hålla upp hans huvud i gallopfattningen så att han inte skulle bocka, vilket han gjorde ändå, detta resulterade att han böjde så mycket på nacken! 


Mitt i ett bocksprång hahaha 

Kram Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0