oplanerad bloggpaus

Hej bloggen, det blev en oplanerad och allt för lng bloggpaus, men så blir det när det bloir mycket i skolan, hästarna, förkylningar och läkarbesök. Jag tänkte nu uppdatera er lite med allt som har hänt, självklart börjar jag på häst fronten.

Yade, hennes utbildning går framåt, hon tar nu stödet mycket bättre i tygeln och går i slutet på ridpasset i den form vi vill ha henne i. Nu fortsätter vi med att få henne att stärka sig där och orka komma dit tidigare samt galoppfattningar.  Det går inte alltid bra alla ridpass men det roliga är att man ser skillnad, i slutet på veckan är det skillnad mot hur det var i början på veckan, vilet är otroligt roligt. Skoningen bak gick inte med vanlig hovslagare, tyvärr, så vi var inne på stav idag och fick ge henne en hel del lugnande för att kunna sko bak.

Shadow rider vi mest och har roligt med, det är jätte kul att han är så pass pigg han är trotts sin ålder, och han är våran lilla ögon sten.

många uteritter blir det med Shadow, här red jag ut med vendela.
 

Skolan: Ja det är mycket för både mig och Jennifer just nu, och det är lite kämpigt speciellt dem dagarna min mage bestämmer sig för att inte släppa upp mig ur sängen. Jag sover också alldeles för lite på nätterna vilket självklart tyvärr påverkar skolan. Men det är bara att kämpa på, tänka att för varje dag man gör ett bra jobb i skolan kommer man närmare en studentdag där man kan vara stolt över det man åstadkommit i skolan.  Jag har dessutom blivit elev ambassadör på skolan, vilket innebär att jag bla kommer att finnans på gymnasiemässan och lite sånt kul. Där kan ni även se Östras brochysyr elller vad man ska kalla det, där hamnade jag i alla fall av någon andledning på första sidan samt baksidan, lite pinsamt då jag trodde att den bilden dem tog på framsidan skulle hamna i broschyren om något, eller kanske på hemsidan, inte på framsidan. Haha, det blev så nu i alla fall och det är ändå lite kul även om det kanske inte är värdens bästa bild på mig.

 ett av mina nattliga pluggpapper, tror klockan var ca 00.00 när jag började skriva, om inte senare :P

Läkarbesöken:

Jag har nu genomlidigt en hel del fler tester, jag är glad för att läkarna äntligen tar mitt problem på allvar, men vissa tester är kanske inte jätte roliga. Nålar i armen och kameror ner i hallsen är inte jätte roligt. Läkarna har i alla fall inte sett någonting konstigt på dessa tester, men har lite teorier, en av dem kan man dessutom göra något åt vilket skulle vara underbart. Idag ultaljudade jag i alla fall magen, och klart man skojar lite på instagram och skriver det på ett sånt sätt att alla ska tolkade det som att man är gravid, hahah ibland är jag rolig :P

ett av mina läkar besök, detta var kanylen som dem hade för att kunna spruta in lugnande och lite annat mys inann dem påbörjade med kameran. kan säga att hon sprutade i tre eller fyra sprutoe med olika saker, hehe jag blev rätt drogad och hade rätt kul ett tag efter.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0