Bästa jag har gjort på länge!

Jag hade en underbar dag igår, fick en så underbar känsla av att vara i stallet själv. Jag va i stallet under en lång tid och hade inte alls någon tidspress, jag tog det lugnt, gick runt och fixade med grejer och kunde bara göra det jag kände för. 

Jag tog alltså hand om alla tre hästarna själv, jag red Shadow, ledde Yade och lät Don vila. Självklart så tog jag hand om allting utöver detta som mockning, vatten, borstning och liknande. 
Shadow njöt lika mycket som jag gjorde av solen!

Jag red lilla plutten på galoppbanan och jag lät honom springa på lite och så gjorde jag mycket start och stopp. Han var så gullig, han visste inte riktigt vart han skulle ta vägen. Han taggade som satan och flög iväg när jag lät honom galoppera. 
Underbart att rida på underbara galoppbanan i den underbara höstsolen!

Yade ledde jag även på galoppbanan, jag testade även att springa lite med henne så att hon ska kunna visas för hand, dvs hos veterinären. Hon va jätte duktig men hängde inte riktigt med när hon skulle trava, haha sötis.


Nyfiken gullig häst jag har!

Jag hade en riktigt bra fredag hopas att ni också hade det!

Kram Jennifer 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0