Tävling 16/6-13

Igår så startade jag min första tävling på Don, min första tävling på storhäst och min första tävling mot vuxna män och kvinnor.
 
Jag har nu ett gaska bra tag tränat regelbundet på mammas storhäst Don, jag har då tränat på egen hand men också för tränare. Ganska snabbt efter att jag började träna ordentligt på Don så kom tävlingar på tal. Min tränare tyckte att jag skulle ut och starta men av någon anledning blev det aldrig av. Dock skulle jag egentligen ha startat en tävling för några helger sedan men jag strök mig i sista stund för att jag skadade mig. Men igår blev alltså den första tävlingen äntligen av.
 
Jag startade en LA:3 på regional nivå. Vilket inte är en jätte lätt klass, dessutom så var det första klasen på tävlingen och den andra klassen var en MSV:C. Det var väldigt många fina hästar på plats och på framridningen så kände jag mig lite lost. Jag är van att tävla på ponny där det bara är barn/ungdommar med men nu var det vuxna som förmodligen ridigt väldigt många år mer än mig som stod vid sidan om mig vid släpen och gjorde sig i ordning. Med en taggad Don som gick ur släpet och som inte alls ville stå still så räknade jag med att han skulle bli spänd och tittig.
 
När jag sedan satte mig i sadeln och började rida fram så kändes allting riktigt bra. Han var taggad och såg spöken ibland men han var också väldigt, väldigt fin.
 
Väl inne på banan så blev han dock lite över tittig och spänd. Det fanns ganska många olika saker i ridhuset som Don uppfattade som livsfarliga. Men trorts att han blev spänd och tittig så är jag väldigt nöjd. Det blev några rejäla missar som galoppinslag i travökning, att han helt plötsligt slängde sig bakåt för att han såg något läskigt och att han inte alls ville gå förbi en dörr. Detta syntes även på protokollet tydligt, men utöver missarna så tycker jag att ritten gick väldigt bra för att just vara den första tävlingen. Don har inte heller startat någon tävling med oss så det var som sagt även nytt för honom.
 
Jag fick 60,286% vilket jag är väldigt nöjd över. Godkänd ritt med missar på en lätt A, dessutom regional, det är inte dåligt och det kan bli bättre. Så nu ska vi leta efter fler tävlingar och fortsätta att träna så får vi se hur det går i höst.
Snygga häst!!
Fixet innan tävlingen.. det får inte vara massa päls som sticker ut ur öronen!
 
Kram Jennifer
 

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

SV: Tack! :D Hon Blir 7 i augusti ;)

/Michelle

2013-06-18 @ 14:39:57
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/
Postat av: Matilda

Sv: tack! Min ponny är en new forest :) fin blogg förresten!

2013-06-18 @ 18:53:53
URL: http://manestadryttare.horseworld.se
Postat av: Emelie - Ridskoleryttare

Sv: Madde rider en och en halv gång i veckan - d.v.s 1 gång/vecka i vanlig ridgrupp och varannan vecka i en hoppinriktad grupp.
Jag rider två och en halv gång i veckan - två gånger/vecka i vanliga ridgrupper och varannan vecka i den hoppinriktade gruppen.
:)

2013-06-18 @ 20:23:05
URL: http://ridskoleryttare.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0