5 hästar två tjejer

Igår var det bara jag och Carro som va i stallet, vi hade inte heller bara våra tre hästar utan vi fick två bonushästar. Så det var fem hästar vi skulle ta hand om. Så det blev en promenad för Caroline, en ute ritt för oss båda och ett pass i ridhuset för oss båda. Och sen rätt så mycket mockning.
 
Jag red ut på Don och det gick väldigt bra han var väldigt fin och avslappnad och ganska lugn. Han kan bli ganska stressad när man är ute men det blev han inte alls igår. Det blev ett lugnt pass med mycket skrittarbete och sen travarbete. Mamma tränade nämligen på Don i måndags så därför fick han en lite lugnare dag igår.
 
Jag red sedan Shadow i ridhuset, det blev mycket galopparbete och jag gjorde lite början på piruetter och sedan byten. Shadow va väldigt fin och han var lösgjord och fi i handen. Han var lite seg bitvis men det var väldigt varmt så det gjorde inte så mycket. I slutet avslutade jag passet med att jogga av i lång och låg form vilket jag alltid brukar göra. (Snart kommer ett inlägg upp om hur man på bästa sätt enligt mig ska lägga upp ett träningspass).
 
Kram Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0