Globen

Vi har ju som sagt varit i Globen i år igen. Jag kan verkligen inte komma ihåg något år som vi inte varit där. Jag tyckte att det var väldigt hög standard i år. Jag tyckte att annexet hade bra montrar med bra grejer. Jag tycker att alla red väldigt bra och att tävlingarna va roliga att titta på av den anledningen.

Vi va i Globen i fredags:
Vi kollade då på dressyr delen eller vad man ska kalla den det var lite tävlingar för unghästar och unga ryttare samt unga hästar (inte unghästar men inte heller färdiga hästar). Sedan var det även en clinic vilket var kul.
Jennie Larsson van sin klass på fredagen vilket var jätte roligt.

Utöver att kolla på allt så blev det lite fika med vänner och även ganska mycket shopping.

Söndagen:
Vi började med att äta lunch med alla ryttare som skulle vara med i Prins Cal Philip Cup det va jätte trevligt och kul att få höra om hur de förberedde sig och hade det. Men på nått sett ledde det till att jag blev ännu nervösare när de sen red.. Jag brukar alltid vara nervös just när det är Prins Cal Philip Cup eftersom jag kan relatera till hur de känner sig. De är trots allt väldigt unga och yngre än mig.. Jag vet liksom att jag själv inte skulle pallat trycket och när man då får höra hur mycket de kämpat och hur nån utbildat sin ponny själv då vill man liksom att alla ska vinna. Men det var i alla fall riktigt roligt.

Sedan såg vi på dressyren och där va det riktigt fina hästar. Jag blev så sjukt inspirerad. Jag vill bara rida hela tiden och på massor av hästar.. Så kul att se så duktiga ryttare. 

Sen va det dags för show numret vilket jag tycker va jätte bra. Riktigt kul mix på detta nummer vilket jag verkligen gillar. Jag visar lite bilder och sen kanske jag skrivet lite mer sen.



En bra början på december!

Kram Jennifer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0