Att ha någon där!

En sak som jag tror är sjukt viktigt är att ha någon i alla lägen och en sak som gör oss hästmänniskor starka tror jag är glädjen och energin och lyckan som hästar ger oss. Oavsett om det är ponnyn som man har ridit i 6 år eller om det är favorit ponnyn på ridskolan eller bara hela stall miljön så ger hästar oss styrka och glädje alltid. När man har det bra och är frisk men även när man är sjuk och ledsen eller bara ensam. 

Detta tror jag är en sån otrolig fördel, för  utan att vi vet det så blir vi egentligen starka i oss själva. Vi behöver inte ha någon människa i vårt liv som ger oss styrka på samma sätt som personer utan djur och hästar behöver. Tänk er en situation där ett barn inte har någon vän och det jätte tufft hemma, utan hästarna är det svårare än  personen är en hästmänniska och tillbringar mycket tid med hästar. Denna uppfattning har jag i alla fall fått och jag vet att hästarna ger mig otroligt mycket energi och glädje.

Denna ponny har funnits för mig så otroligt länge och i väldigt många år. Hela 6 år, faktiskt mer än 6 år. En ponny som ger mig glädje och styrka.

Jag hoppas att alla människor har något att falla tillbaka på i alla lägen men det bästa med hästar är att dem verkligen alltid är på ens sida, och alltid finns.

Sedan så önskar jag alla minst en grym vän. En vän som också ger samma stöd, som man kan snacka med få stöttande ord av, för det kan faktiskt inte våra älskade fyrbenta vänner göra. Jag är jätte glad över att jag alltid har haft min syster, verkligen i alla lägen. Men utöver det är jag tacksam för min bästa vän Ida som har funnits som stöd i mer än 4 år, och Ida är verkligen den vännen som jag vet kommer finnas livet ut, stå bredvid  mig på mitt bröllop och sitta med mig på ålderdomshemmet. Jag är så glad över att jag har Ida, min syster och min familj som alltid stöttar. Utöver detta kanon gäng som bara öser på med energi och lycka till mig så har jag riktigt bra vänner i både stallet och skolan. Älskar er alla, och är så sjukt lyckligt lottad som verkligen får det stöd som jag får utifrån. Men jag vet också att alla inte har det och då tror jag att djur och hästar är en grym sak att ha i sitt liv. Och som framförallt ger oss egen styrka för utan att vi verkligen vet om det så tror jag att vi alla hästmänniskor är starkare i oss själva än vad vi vet om och vad andra faktiskt är som inte har hästar eller andra djur i sina liv.


Jag har verkligen grymma vänner, familjemedlemmar och djur runt omkring mig som jag älskar. Alla borde få ha det stöd som jag har ni är verkligen grymma!

Kram Jennifer 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0