Gårdagens ridpass - Devito!

Igår blev vi många i ridhuset, hela fem stycken tror jag att vi blev, låter kanske inte som så mycket men när några galloperande över bommar och alla rider massa olika saker så blir det rätt mycket. 

Sist jag red vito när det var så många i ridhuset gick det inge bra alls, han blev stressad och ofokuserad, så jag hade som plan att göra mycket skritt-trav övergångar och få honom lugn ocv avslappnad. Och Oj vad duktig han var. Han gick i en låg form och slappnade av riktigt bra! Så roligt. Jag sket faktiskt i gallopen då jag vet att han ibland när han blir lite stressad blir väldigt stor och springig och då är det svårt att komma tillbaka till samma ridning igen. Istället gjorde jag lite lösgörande öppna och sluta samt skänkelvikning och han var jätte duktig! Riktigt taggad på att rida ikväll och förhoppningsvis börja där vi slutade igår!

Lilla killen! (Gammal bild)


Kram Caroline

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0