Blir så motiverad!

Jag blir så galet motiverad av att se ryttareliten med dem duktiga ryttarna som har möjligheten att ha så mycket fina hästar och satsa så hårt. Det nästan kliar i hela kroppen på mig och jag skulle vilja åka till närmsta bästa stall och trimma hästar i timmar! Jag vill va på samma nivå som dem nån dag, jag ser dock vissa tendenser som jag är livrädd för att hamna i, och det är att bara rida, att ha folk som gör allt åt en? Okej att mocka eller städa och fixa i stallet, det har inte jag något extremt behov av att göra, även om det är väldigt roligt ibland. Men jag ser skötandet av hästen som en stor del i sammanhållningen i ekipaget och för att kunna lyckas optimalt på hästryggen så tror jag att man måste ett band till hästen, även på marken.




Programmet har fått mycket kritik för att det framstår som en sport som är väldigt matriell där det krävs mycket prengar, i första och andra avsnittet fick jag ingen bra bild alls av Charlotte då hon ärligt verkade väldigt bortskämd och som att hennes pappa hade "köpt" mycket av hennes framgångar, i detta program berättade hon att hon fick sin första häst när hon var sexton och att hennes pappa gick in med mycket pengar efter att hon hade börjat klara sig ordentligt själv. Jag tycker även att det var väldigt kul att få se hur hon hanterade hennes döttrar och deras ridintresse, även om det var en ganska kort snutt. Hon växte väldigt mycket i mina ögon i detta program faktiskt! Väldigt kul tycker jag eftersom hon och Rasmus nu är dem som lite representerar dressyren för det svenska folket eftersom vi faktiskt får möjligheten att se så mycket om deras liv!

Vad tycker ni om programmet? Påverkar det er på något sätt?

Kram Caroline 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0