Måndagens träning - Yades perspektiv!

Matte Caroline hade ridit min storebror, eller lillebror Shadow, vad ska man säga, han är ju nästan 20 år äldre än mig, men han är ju ändå mindre än mig. I alla fall så hade matte Caroline ridit honom så matte Jennifer hjälpte henne och gjorde iordning mig tills hon kom tillbaka. När Caroline kom så gjorde hon mig klar, sen fick Caroline och Jennifers mamma leda fram och longera mig. Sen kom Carolines tränare Sussi och då hoppade Caroline upp.

Ibörjan blev det lite jobbigt så kag visade matte att jag va ett sto och backade runt ett tag, men matte är så envis och konsekvent så hon drev fram tills jag lyssnade, vilket jag gjorde efter ett tag eftersom jag insåg att matte skulle vinna. Matte började trava längs fyrkanten och styra lite vägar, jag har blivit bättre och har börjat förstå att matte vill att jag ska ta stöd i bettet. Matte och jag gjorde några tempoväxlingar i traven och jag lyssnade ganska bra, jag börjar till och med förstå att jag ska trava långsammare när matte rider lätt långsammare. Efter ett tag började vi göra lite skritt-trav-skritt-trav över gångar, i början bet jag tag lite i bettet och lyssnade inte när matte försökte bryta av, jag menar matte HALLÅ, jag vill SPRINGA INTE GÅ. Varför ska man gå liksom? Men åter igen så är matte envis och bara sitter där med spänd mage och Proar och tar lite mer kontakt i tygeln. Så det var väl bara att säga JAJA MATTE jag skrittat några steg då, om jag får trava igen. 

Här skrittar jag och matte lite


Vi började även med lite skönkelvikningstänk, jag börjar faktiskt fatta lite, Ibörjan var det ju lite konstigt, liksom varför ska man korsa benen medans man springer, det är ju jätte konstigt. Men man ska ju vara fin och dansa när man rider dressyr tydligen, så då får jag väl dansa då. 

Efter passet fick jag godis och massa beröm av både Sussi och matte, Sussi sa till och med att jag var som en helt annan häst än i början. Då blev matte glad, jag förstår inte riktigt varför matte blir glad för att jag är som en annan häst än mig själv, jag menar jag är jag. Då förklarade matte att det var possetivt, att jag hade utvecklats och blivit bättre, en duktigare mig helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Idish

Älskart!

2014-01-31 @ 13:26:20
URL: http://blackstaars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0