Ambitiös eller galen?

Mål inom ridningen, det är en fråga man får rätt ofta "vad vill du med din ridning? Varför rider du?" Osv osv. Jag hade nu tänkt svara på det i ett inlägg.

Tidigare har jag ridit bara för att det är kul och för att jag älskar höstarna, det har inte varit någonting jag ser som en framtida karriär, nu tänker jag lite annorlunda. Jag rider fortfarande för att det är det som gör mig så jävla lycklig, det är i stallet med hästarna och på hästryggen där jag känner mig hemma, där jag känner "så länge jag kan hålla på med det här så spelar det ingen roll om jag kanske inte har hittat kärleken, inte är populärast i skolan, och kanske har bråkat med kompisarna". Det är ridningen och mina hästar som gör mig lycklig alltid, även när inget annat gör det.

Ju längre jag har ridit, ju högre mål får jag inom ridningen, jag är fortfarande nervös på tävling och förut tänkte jag "men man måste inte tävla", nu tänker jag "jag ska övervinna min nervositet och visa dem, visa dem som inte trodde på mig". Jag har högre "mål" än vad många skulle våga drömma om, och om jag säger vad jag har för mål så brukar folk titta på mig och säga att jag är dum i huvudet, om dem inte säger det med ord så säger deras ögon det tydligare än ord någonsin skulle kunna.

Nu tänker jag säga det "Jag satsar på OS i dressyr" då menar jag inte nästa OS, och inte heller det efter det 2024? Eller 28? Eller 32? 36? Jag säger inte att det är så att jag är så duktig nu och bara ska köpa en häst som platsar där och sen är jag där, det säger jag inte. Jag säger att jag är villig att kämpa, och då menar jag kämpa hårt, blod svett och tårar för att komma dit. Att få delta i OS är min dröm, att få rida in på en sån stor bana och känna att "här platsar jag för shit vad jag har kämpat" det är min dröm. 




Nu kanske vissa av er tänker som alla brukar göra, kanske alla av er tänker så "är hon dum i huvudet, klart hon inte kommer tävla OS". Nej det kanske jag inte gör, men hade jag inte försökt komma dit, kommer jag garanterat inte komma dit. Jag följer ordspråket "satsa på stjärnorna nå till rymden" om jag satsar på OS kommer jag kanske en bra bit på vägen i alla fall.

Kram Caroline 

Kommentarer
Postat av: Julia

Sjukt bra inlägg, drömmer också högt precis som du och känner igen mig mycket hos dig! :D
sv: Exakt, bra sagt!

2014-02-14 @ 23:28:34
URL: http://liarose.blogg.se
Postat av: Annika

SV: tack så mycket :) Jag fotar med Nikon D3000!

2014-02-15 @ 12:08:25
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; min bloggdesign (gör mina designer själv), mina inlägg (använder alltid photoshop och gör fiiint), min hästsyn (natural horsemanship is the only way to go), och typ mina övriga åsikter (unpopular opinions typ).
Undrar dock varför du orkar kommentera varför jag har gjort mig till självutnämnd "unik" blogg, för det är ju ganska självklart att alla bloggar är unika (duh) men min är mest unik för har inte läst en enda hästblogg som har samma upplägg, och design som mig :) ♥
Men glad att du har hittat mig iallafall! Alltid kul <3

2014-02-15 @ 12:22:37
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Mirra- NH och Hoppryttare

Hej finis!
Jag har en alla hjärtans dag-blogg på min blogg, anmäl dig hemskt gärna, 5 vinnare dras och jag länkar vinnarnas bloggar + skriver en liten text om dem.
Du hittar tävlingen här: http://mirramarika.blogg.se/2014/february/alla-hjartans-dag-blogg.html#comment

Hoppas du hade en bra alla hjärtans dag igår!

2014-02-15 @ 17:46:10
URL: http://mirramarika.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0