Så kul jag hade det!

Hallå! Shadow här ni vet den där busiga vita lilla ponnyn som alla tror är gammal men nej vad fel alla människor har. Jag är inte alls gammal jag är smart. Det jag menar är bara att ni människor inte alltid ska dömma oss hästar efter hur vi ser ut i boxen, hur gamla vi verkligen är och så för det är psyket och vår fysiska hälsa som är det som gör oss till oss. Som jag tillexempel jag tycker att det är jätte skönt att vila och ligga ner men jag kan springa, tro mig!

Oftast så brukar vi hästar behöva göra det matte vill och ibland går det ihop med vad vi vill göra. Men idag va en konstig dag från min sida, jag visste inte alls vad jag ville, jätte jobbigt.

Matte började fixa med mig och borsta och så sedan flög en stor filt helt plötsligt på mig och kort efter fick jag en metallpinne i munnen. Jag har faktiskt inte något emot varken pinnen eller filten, filten håller mig varm och pinnen är betydligt skönare i munnen än vad andra konstigare metallpinnar är. Filten var ganska tunn så det betydde ridning vilket gjorde mig glad. Matte hade faktiskt tagit in mig en timme innan jag brukar få mat utan att jag fick någon mat så tur var det att hon gjorde mig glad med ett ridpass och inte bara ett ridpass nej ett ridpass ute i snön!! *LYCKA*

Matte hoppade upp på mig väldigt smidigt trots att hon börjar bli gammal.. Haha Nää jag retas bara. Vi började skritta mot galoppbanan och allt var frid och fröjd. Sedan börjar det hända massor av läskiga saker. Hund skällde, en gubbe gick runt och hade nån glansig skiva som han bar på, det prasslade lite överallt och det lät konstigt framför mig. Jag ville inte alls va kvar, jag ville tillbaka till stallet och det snabbt! Men matte va envis hon övertalade mig tillslut med lugnande ord och några tryck med hennes ben. Tillslut kom jag till trygga marker, jag var på galoppbanan som var täckt av vit härlig mjuk snö, denna underbara syn!

Först började vi med den tråkiga skritten, alltså vad är det med er tråkiga människor och skritt..?? Trav och galopp är mycket roligare varför förstår ni inte det?? Men trots att jag försökte trava flera gånger skrattade bara matte lite och sa åt mig att skritta igen.. Hon kallade mig för söt.. SÖT!! Jag va inte söt jag va PIGG och TAGGAD! Vad är det min tröga matte inte förstår egentligen??

Efter ett tag så blev detta joggingpass mycket roligare, traven gjorde jag snabbare än vad matte ville och det ledde tillslut till galopp. Här hade matte dock inget riktigt att säga till om utan jag började lugnt och sedan utan att hon märkte av det så ökade jag min fart.  Det va så kul!! Matte lät mig faktiskt galoppera på snabbt trots att hon inte hade någon sadel vilket gjorde mig glad. Inte bara för att jag fick springa utan också för att hon litade på mig! Efter en del tråkiga övergångar och roliga igångsättningar så var det dags att trava av och gå tillbaka till stallet.. TRÅKIGT.. Men sen kom jag på att det mest underbara väntade på mig i boxen MAAAAT! Jag ökade skritten och väldigt snart var jag tillbaka vid boxen.. Matte Caroline var dock jätte långsam på att mocka så jag fick stå och vänta på MAT förstår inte hon hur taskig hon var?? Asså hon bad inte om ursäkt och hon stod och hade det roligt medan jag VÄNTADE PÅ MAAAT! Asså så taskigt!

Efter inte allt för länge så fick jag äntligen gå in i boxen och äta. God betfor! God kraft och god men lite tråkigt Hö. Efter ett tag så kom min intelligens fram som jag tidigare pratade om.. Ni förstår inte hur smart jag var.. Jag la mig ner och fortsatte äta.. Förstår ni?? Jag låg ner och åt.. Hahaha jag är ju så smart, asså fattar ni vila och äta samtidigt, vilken annan dum hästjävel i stallet är så smart ja inte en enda.. HAHAHAHA *Jag är ju bara bääst*
Här ser ni hur smart jag är!

Ja det var väll det som hände idag för min del förutom att jag stod i hagen och i boxen och mös med mitt täcke. Trots att min energi ansågs vara gullig för det fick jag höra ett flertal gånger så verkade matte ha det jätte kul och det hade verkligen jag också så det var en jätte bra dag för både mig och matte Jennifer!

Kommentarer
Postat av: Idish

HAHHA bäst du är Shadow!!

2014-01-26 @ 22:29:13
URL: http://blackstaars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0