Unghäst som ung ryttare!

I ponnyakuten igår sa en unghäst beridare att hon inte tyckte det va bra att köpa en unghäst till unga ryttare. Det är en åsikt jag delvis delar med henne. Då tänker ni "jaha, hur går det ihop? Ni är ju unga och har köpt en unghäst." Jo jag skulle inte kalla mig en oerfaren ryttare, jag hade ridit många olika hästar och ridit väldigt mycket innan vi gjorde valet att köpa en unghäst. Jag hade ridit andras unghästar(eller ponnyer) innan och visste hur det var och kände att det är någonting jag skulle klara av. Vi hade dessutom en bra backup plan, flera olika tränare som kunde hjälpa oss om det skulle bli för mycket. Folk har gett mig och Jennifer lite kritik för detta, men då vet dem inte vad vi har för erfarenheter kring unghästar och hur erfarna ryttare vi är. 


Min lilla bebis som har utvecklats så mycket.

Det viktiga när det gäller om man klarar av unghästar eller inte anser jag är hur duktig man är på att rida. Jag har sätt vuxna människor som inte borde ha ubghästar för att den inte kan rida, och då klarar jag och Jennifer ungstar betydligt bättre en dem vuxna jag sett som inte klarar av det. så att unga inte borde ha unghäst är att dra alla över samma kam. Det finns unga ryttare som klarar det mer än bra och så finns det vuxna som inte klarar det.

/Caroline 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0