Hälsa, hästar, skola och vänner

En sak som jag alltid har haft svårt med och förmodligen alltid kommer att ha svårt med är att få ihop vardagen på ett fungerande sätt. Precis som Caroline har skrivit tidigare så vill jag väldigt mycket och mer än vad jag klarar av. Jag kör på i mitt race och struntar väldigt ofta i signalerna som min kropp ger mig för min hälsa är långt ifrån bra.

Jag går runt och är trött, med huvudvärk har sömnproblem och ja läget är inte så bra helt enkelt anledningen är att vi har bara 24 timmar på ett dygn trots att jag skulle behöva 10 timmar till varje dygn för att ens komma i närheten av ett fungerande liv för mig psykiskt och fysiskt. Jag är en människa som vill göra väldigt mycket men jag börjar lära mig att man inte kan göra allt heller. Vissa saker måste man göra, ex gå i skolan eller jobba för sin framtid eller för att ha råd att leva, man behöver också sova, äta, hålla koll på hygien och se till att röra på sig. Det finns helt enkelt massor av måsten men man måste också få in roliga saker i livet. Jag har ingen aning om hur jag ska få ihop allting, jag vet bara att jag ska börja prioritera hälsan högre än vad jag tidigare har gjort. Sova, äta och träna är vad jag nu ska börja göra. För vad jag ofta skippar är sömn och det har inte varit bra för mig, för nu har jag fått straffet, jag mår dåligt och det kan jag inte vifta bort och ignorera.

Mitt liv består nu av några enkla saker och jag försöker hitta ett system som gör att jag mår bättre och att jag även har tid och ork för roliga saker.

Detta ska jag börja tänka ordentligt på:
1. Sova (skippa serier för att få sömn)

2. Läsa innan jag ska sova (det är lättare att somna om man varvar ner innan och det utan elektronik)


3. Äta totalt 6 gånger per dag (3m måltider och 3 mellanmål) ska även äta BRA mat!

4. Plugga i tid (ger lugn istället för stress, det är tråkigt att plugga men också nödvändigt!)

5. Ha det roligt! 
Va med bästa vännen, ha det kul i stallet men samtidigt utvecklas, ha det kul i skolan men vännerna. Njut av allt som är bra helt enkelt!

Jag ska förändra mitt liv ni kanske borde tänka över ert liv lite också? Är ni med mig?

/Jennifer 

Kommentarer
Postat av: Petra

Sv: Tack :) jag hopptränar för tränare en gång varannan vecka med min egna. Min medryttarhäst hopptränar jag för samma tränare den veckan jag inte åker med min. Sen rider både jag och min mamma lektioner på ridskolan vi har här på vår egna där de blir hoppning var tredje vecka så blir drygt två gånger i veckan vi kör med bommar/hinder :)

2014-02-10 @ 18:48:49
URL: http://Josefssonpetra.blogg.se
Postat av: Anita

Fina bilder!

2014-02-11 @ 13:00:44
URL: http://siliiins.blogg.se/
Postat av: Denise

sv Jennifer: Ja men verkligen! Jag har inte (än så länge..) varit med om någon allvarlig ridolycka. Men jag har gått omkull med flera hästar men varken jag eller någon av hästarna har skadats, tack och lov. Den värsta skadan jag har fått var vid en vanlig avramling där jag bröt ett revben (säkerhetsvästen åkte in och knäckte det, hade jag inte haft västen hade jag säkert haft alla revben hela..) och en hjärnskakning.

Dudå? Har du varit med om någon ridolycka?
Bra punkter att tänka på! :)

2014-02-11 @ 19:14:30
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0