Sjukt inspirerande!

Jag tycker att ni alla ska läsa denna artikel eller vad man ska kalla det:
http://www.ihm.se/blogg/lars-einar-engstrom/jag-kanner-en-kille?firstname=Hans&crmid=Ce5fc2eee-4a4c-e011-9059-0050568e000b

Den handlar om hur en kille som barn inte sköter någonting, inte skolan, gör en del kriminella saker och ingen tror att han skall komma någon vart. Idag är han en föreläsare, företagare, osv osv det är inte lite grejer han lyckats med. 

Jag blev sjukt inspirerad av detta och tänker att det kanske speciellt skulle hjälpa oss i ridsporten att förstå att det inte är omöjligt att komma någon vart även om du inte har föräldrar som köper en värsting ponny som du vinner sm med till dig. Du kan komma ifrån ingenstans och med hårt arbete komma till toppen, ibland känns det som om vi glömmer det. Jag hör folk som är i min ålder eller ännu yngre säga "men vad har jag nu, mina föräldrar har inte dem pengarna som behövs för att jag ska kunna komma någonstans" okej, synd för dig, du får jobba hårdare själv i så fall. Du kan dagen efter du gått ut gymnasiet leta reda på ett jobb hos en duktig tränare och sen jobba dig steg för steg upp. Jag säger inte att det kommer vara lätt, jag säger att det går.



Mina föräldrar har inga miljoner som jag kan få en värsting häst för och träna tre gånger i veckan för en av Sveriges nästa tränare för. Jag har fått en häst av mina föräldrar, det var Shadow. Värdens bästa läromästare men verkligen ingen flashig tävlingsponny. Yade har jag och Jennifer köpt för egna pengar. Jag kommer inte komma till toppen av Sverige eller värden på mina föräldrars pengar, det är något som är säkert. Jag kommer få jobba arslet av mig, helt själv. Antingen genom att jobba hos olika ryttare och jobba mig uppåt, eller på något sätt tjäna ihop pengar så att jag kan hamna i toppen. 

Jag säger inte att det kommer vara lätt, jag säger att det kommer vara värt det/ Caroline 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0