Träning!

Detta är ett område som har extremt mycket åsikter, så därför tänker jag göra detta tydligt: dessa är MINA åsikter och det betyder inte att det är rätt eller fel. 

Träning har blivit stora hysterin på instagram, något jag är delaktig i. Jag följer och gillar extremt många tränings inspirations konton, just för en två saker, inspiration och tips. Ofta är det väldigt bra inspiration och väldigt bra tips. Tips på bra och nyttiga måltider och tips på bra träning. Men ibland går det lite över styr. När någon med ett konto med flera tusen följare lägger upp en bild på två stekta ägg, en halv avocado och några paprika skivor och salladsblad och i testen skriver "dagens middag" då blir jag rädd. Om en person tränar mycket ska den äta mer än en "vanlig" människa inte två ägg. Jag är själv inte jätte stor i mat och äter absolut inga berg så när jag tycker att det är lite mat, då är det lite mat.
Här har vi mat, och jag tog påfyllning 

Att man som en inspirations källa lägger upp måltider som är mer som svält än någonting annat så tycker inte jag att det är okej, jag är snart 17 år och kan se att "oj, knas det där är ingen vettig middag" men vad händer med någon som är 12/13 och verkligen ser upp till personen som driver kontot, jo den kommer tro att det är en normal eller bra middag.

Jag har börjar gilla träning och jag vill träna av flera olika andledningar, 1: min hälsa, jag har dåligt immunförsvar och har haft mycket problem med smärtor i magen och liknande. Läkare har då berättat för mig att om man är vältränad får man bättre immunförsvar och blir friskare. Skit bra, lägg några timmar u veckan på träning så tjänar man in dem på att inte vara sjuk sen i vinter. 2: jag tycker det är roligt, jag gillar känslan a träningsver, jag gillar känslan av sista repitionen på sista setet när man näääästan inte klarar det och kanske kanske till och med behöver hjälp. Jag gillar att man ser skillnad på sin kropp, att man ser muslklerna tydligare och att det ger resultat. 3: man blir snyggare, vem vill inte gå 100% nöjd med sin kropp på stranden en sommar liksom? 

Men nu till problematiken, hur hittar man en balans. Jag känner folk som prioriterar gymmet framför både skolan och flickvänner. Ska inte livet gå ut på att ha roligt, visst om man verkligen tycker att det är roligt på gymmet. Men hur många tränar idag för hälsans skull? Hur många tränad för att det bara är roligt? Man tränar för att det har blivit en trend och man vill hänga med. Sen finns det massa mer åsikter jag har, proteinshakes? Är det bra eller dåligt? Jag ska nog klicka hem lite nu när jag börjar träna mer, känns som ett bra mellan mål eller vad man ska säga efter träning. Sen finns det alla dessa piller, jag va jätte anti men nu börjar jag tveka, läser lite och det låter lite vettigt, vissa låter son ren bullshit, andra som riktigt bra. 
Mitt gymhäng

Träning är något som ALLA har olika syn på, vissa tränar aldrig, andra varje dag. Och nu ska jag säga en sak, det viktigaste i hela inlägget, DET SPELAR INGEN ROLL SÅ LÄNGE DU ÄR GLAD! Är man lycklig med sitt liv så tycker ibte jag det spelar någon roll om du käkar 100 piller om dagen och gymmar 20 timmar i veckan. Dock tycker jag inte att anabola och sånt är okej, men om det är naturliga grejer som man kan tävla med och allt så kör på! Jag ska nog klicka hem, gröntteextrakt, omega 3, vitaminer för kvinnor och ev någon fat burner och prestationshjälpande som då är med bra grejer i. Ska fråga någon som verkligen kan sånt. Nu blev det kanske inte så mycket åsikter som jag trodde, det finns så himla mycket att skriva om. Jag tänkte imorgon skriva hur min nya träningsplan kommer se ut och lite sånt. Kanske tipsa om mina favorit övningar som man kan göra i hemmet.

Kramar Caroline 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0