Mål och drömmar

Jag tror att mål och drömmar är något sjukt viktigt för en människa, om man har ett tydligt mål eller dröm så vet man själv vart man vill. Jag till exempel har som mål att tävla OS i dressyr, jag vet att det är sjukt svårt att komma dit, men det är mitt mål. Hade jag inte haft det målet hade chansen att komma dit minskat yttligare anser jag. Det är ju knappast någon som ramlar in på OSarenan och får vara med, eller råkar få en topp topp häst som man magiskt kan klara av utan problem utan någon större träning.

Ett av mina favorit citat.


Men när jag har det här målet vet jag vad jag behöver göra för att nå det: kämpa arslet av mig och träna träna och träna, tacka ja till varenda ridmöjlighet och sluta vara lat och sitta hemma på soffan. Jag vet också att om jag styrketränar så hjälper det mig inom ridningen. Jag vet att om jag konditionstränar så hjälper det mig inom ridningen. Jag vet att jag behöver göra vissa val, jag vet t.ex att det jag måste göra kanske är att jobba efter gymnasiet hos den duktig ryttare, jag vet att en annan möjlighet är att försöka hitta pengar till tärningar och hästar på olika sätt. Kanske starta ett företag som kanske kanske kan bli framgångsrikt. Jag vet att vissa val jag måste ta, ska jag ta på ett visst sätt för att nå mitt mål. Sen så erkänner jag att OS inte är jätte rimligt, men det är något jag verkligen verkligen vill ha gjort innan jag dör, ridit minst ett OS. 

Man kan ha stora och små mål, men jag tror att mål är viktigt för alla människor. Om en ung person i vår ålder har stora mål som t.ex. OS eller VM inom en sport så tror jag aromatiskt att den håller sig borta ifrån problem mer än någon som inte har mål och inte har en aning om vad man vill göra med livet. Jag vill göra mycket med livet, sen erkänner jag att jag nog ofta är alldeles för lat, men det ska det bli skillnad på. Jag ska från och med denna sekund arbeta ännu mer för att nå mina mål.

Imorgon bitti offrar jag min sovmorgon och gymmar (det brukar jag i och för sig göra) jag ska anstränga mig mer på lektionerna, äta bättre på lunchen. Kämpa mer helt enkelt. Kämpa för att bli någon. Mitt viktigaste mål av allt är att när jag dör vill jag att mitt namn ska bli ihågkommit för någonting bra jag gjort. Och jag har många grejer jag vill göra, och jag tror faktiskt att det är dags att börja nu. Inte imorgon utan NU. Och då tänker ni kanske "vafan klockan är 22.30 på en tisdags kväll, vad fan kan hon göra nu".  Jo det ska jag berätta, jag kan ta hand om mig lite extra innan jag ska sova, dricka en kopp te och äte en avocado macka, titta lite på min favorit serie innan jag släcker: men inte för länge. För sömn är viktigt. Jag göra något snällt mot alla i min familj innan jag går och kanske säga en extra gång att jag älskar dem. Det är inga stora grejer, men dem gör lite skilnad, om man gör så små förändringar flera gånger om dagen kommer du snart se att du har ett bättre liv.



Jag känner att det här inlägget blev lite luddigt, så jag tror att jag kommer ta ut olika delar och göra fördjupningar, kanske skriva ett helt inlägg om att ta hand om sig själv och älska sig själv, något jag själv ofta är rätt dålig på men som jag insett är sjukt viktigt. /Caroline 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0