Vart är världen på väg?

Jag undrar verkligen vart samhället är på väg, när ska människor sluta hata? När ska barn få vara barn igen? När ska alla få vara sig själva? När är krig, mord och elände något som ändats finns u historie böckerna? Helt ärligt tror jag tyvärr..aldrig. Dock ska jag göra mitt bästa för att jag ska ha fel. Jag önskar att jag får vara med om en tid där mobbning är så pass sällsynt att man blir chockad när man hör om det. När våldtäckter har slutat ske, känns dock inte som om det kommer att hända. 

Försåt att samhället ser ut såhär idag:
-I Sverige dör (ungefär) 95 personer per år av dödligt våld i form av mord, drop och misshandel med dödlig utgång.
- Under 2009 anmäldes 15 500 sexualbrott i Sverige
- Lagarna är utfirande så att det är svårt att drömma personer som alla vet har gjort fel och borde dömmas på något sätt ( ingen kan ha missat det super omskrivna faller där ett gäng killar inte blev dömda för våldtäckt pga hur lagen var utformad)
- drygt 50 000 barn och unga utsätts för mobbning i Sverige

Min lista kan bli hur lång som helst, och jag tycker inte att det är okej. Jag tycker att sämäller är helt vrickar just nu. Man ser BARN lägga upp lättklädda bilder som jag inte en sekund skulle fundera på att lägga ut ens. Inte när jag är så ung i alla fall. Och hur föräldrarna inte kan stoppa det eller hålla koll. Och nej det är inte så fel att lägga ut en bild på när man är på stranden i bikini, men det beror på hur bilden är tagen och vad man gör på bilden. Försöker man se sexig ut och allt vad det innebär så nej, jag tycker inte att barn ska lägga upp lättklädda bilder i syfte att se sexiga ut. Om man däremot är med sina kompisar på stranden och skrattar och har kul, då tycker jag att det kan vara okej. Jag vet jag vet, det är lite dubbel moral, men så tycker jag i alla fall. 

Jag ja skriva hur långt som helst om det här och det är kanske det som behövs, skriva om det, prata om det, sjunga om det, ja sprida det och insperera folk att tycka om varandra och vara snälla istället för att vara drömmande och elaka mot varandra.

Tack för mig, puss och hej 

Kommentarer
Postat av: Ida

"Barnen ifrån bullerbyn är svunnen tid för runtomkring
Här har barnen knivar, bloggar, telefon och bullimi
Ingen verkar märka av det
Alla här är tennsoldater"

2013-12-11 @ 11:00:14
URL: http://blackstaars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0