Första träningen!

 
 

Igår red jag min första träning på Yade, kan bara säga att den här hästen kommer bli grym!

Igår tränade jag med Yade för Sussie. Jag brukar egentligen inte träna för henne då jag har mina tränare, dock så brukar inte mina vanliga tränare att komma ut regelbundet och både jag och Caroline känner att vi vill att en riktigt kunnig och unghäst van person ska se henne från marken regelbundet och ge tips. Och Sussie är en duktig tränare som själv tagit upp många unghästar, därför tror jag att det kommer att bli jätte bra för både oss som ryttare och för Yade.

Igår så funkade allt som jag kunde önska på henne. Hon är en unghäst som är spänd av sig och därför så är målet med varje pass att hon ska kunna slappna av och sen att hon ska lyssna på hjälperna. Kan berätta mer senare hur vi jobbar henne. Igår kunde vi tänja ganska mycket på hennes gränser, alltså göra saker som hon tycker är svårt. Det kunde vi göra för att hon va så avslappnad och fokuserad på rätt saker. Hon slappnade av väldigt bra och därför så kunde vi göra volter, gå på raka vägar, övergångar mellan skritt och trav men också mellan trav och galopp vilket jag är mycket nöjd över. Allt detta är väldigt enkla grejer för de flesta men på en unghäst kan det vara svårt att bara rida rakt fram. Så att allt detta funkade på ett pass tycker jag är jätte bra. Är helt enkelt jätte nöjd.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0